Wszelkie działania reklamowe podejmowane są zamierzony sposób. Firma powinna najpierw zastanowić się, jaki cel przyświeca ich działaniom marketingowym i reklamowym. Czasem jest to wzrost sprzedaży, czasem nieco mniej wymierne, ale także bardzo ważny, wzrost rozpoznawalności marki. Czasem jest to zmiana pozycjonowania marki lub jej produktów na rynku, lub też inne cele, które firma stawia przed realizowanymi kampaniami reklamowymi. Aby sprawdzić, na ile realizowane przez firmę działania reklamowe przynoszą efekt, konieczny jest odpowiedni raport. Email marketing jest dziedziną komunikacji, która pozwala na bardzo szybkie podejmowanie działań, również działań korygujących przypadku, gdy okazuje się, że prowadzone aktualnie działania nie przynoszą zamierzonych efektów. Aby jednak można było porównać realne efekty prowadzonych działań do efektów zamierzonych w planie danej kampanii, konieczny jest odpowiedni prezentujący to raport. Email marketing oraz raportowanie z jego skuteczności to specjalność firmy FreshMail.